Trots att fotoklubben nu har sitt sommaruppehåll
innebär det inte att du kan lägga undan kameran, i augusti sparkar vi
igång igen med nyheter och nya krafter.
Nyheterna är att måndagarnas öppna hus döps om till måndagsöppet och att vi inför tema i bildcupen.
Så njut av sommarvärmen (när den nu kommer) och rikta linserna mot #fjärilar, vilket är temat för bildcupen i augusti.
Kom även ihåg att fota Gällivare samhälle inför utställningen vi skall ha på Welcome house.
Väl mött på måndagsöppet den 10:e augusti.
Resultat klubbmästerskap 2026
Nu redovisas resultatet från årets klubbmästerskap! 🥳🏆
Utställning Welcome House
Vi ska åter få ställa ut på Welcome House (Reform) mellan 12 okt till 20 nov. Vi har bestämt att temat ska vara Gällivare samhälle. Så ut och fota olika miljöer och byggnader i Gällivare så vi får ihop en fin utställning till hösten! 😊🏠
Klubbmästerskap 2026 🏆
Nu är det dags för 2026 års klubbmästerskap!
Denna gång skall Bodens fotoklubb bedöma bidragen.
Bidrag skickas som e-post till: gellivaremalmbergetfoto@gmail.com senast 19:e april.
Förutsättningar:
Max 4 bidrag per fotograf tagna av fotografen själv. Fritt tema.
Rekommenderat format är max 1080 pixlar högt.
Almanacka 2026
Vår almanacka för 2026 finns nu för försäljning på Kulturmuseet i Gällivare eller på fotoklubben. Pris: 120 kr.
Årsmöte
Måndag 8/12 kl. 19 i klubblokalen.
Fika serveras.
Välkomna!